30 dagen support mailtalk
Direct Toegang
X
30 dagen support mailtalk
50% Complete
30 dagen mentale ondersteuning, inspiratie en inzicht in het overwinnen van angst tijdens en na kanker, door een dagelijks bericht per mail.

Page content

article content

Hoe verander ik mijn levensstijl

Het veranderen van je levensstijl begint bij jezelf. De meeste dagen worden we wakker met dezelfde motivatie van de dag ervoor. En al gauw hebben wij het gevoel dat iedere dag hetzelfde is en dat het leven zijn gangetje gaat. Ja, het leventje gaat zoals het gaat, maar besef jij je dat je daar dan ook in meegaat en er eigenlijk op deze manier geen controle over hebt? Vraag jezelf eens af of het leven of omstandigheid jou leiden of ben jij degene die dat doet? En ben je daar dan tevreden mee of verwacht je meer?

Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg

Nelson Mandela zei eens:
Onze diepste angst is niet dat wij onvolmaakt zouden zijn.
Onze diepste angst betreft juist onze niet te meten kracht.
Niet de duisternis, maar het licht in ons is wat we het meeste vrezen.

Is dan de angst het ontdekken van de kracht in onszelf en de gevolgen ervan? Het onbekende! Zou dat de reden kunnen zijn dat wij ons leven niet in eigen hand durven te nemen? Of is het omdat wij niet echt weten wat wij willen? Een doel hebben voor ons leven?

Deze laatste vraag is waarschijnlijk te groot en overweldigend. Eerst maar eens de vraag of je jouw levensstijl wil veranderen?
Als je iets wil veranderen in je omstandigheid dan ben jij degene die dat kan. Gewoon door te beginnen met een hele simpele stap: tijd nemen voor jezelf!

Raar?
Nee niet echt.

Laten wij je ochtend ritueel eens doornemen. Je staat op – neem een douche  – zet alvast koffie en je neemt een douche – daarna kleed jij je aan – staand eet jij je ontbijt of drink je een shake – je neemt je koffie mee in een drinkbeker – daarna ren je het huis uit en ga je op weg naar je werk. Er is veel verkeer op de weg – file – gauw even het bericht beantwoorden op WhatsApp – terwijl je langzaam aan het rijden bent of stil staat gauw even kijken naar je email en Facebook berichten – je constateert dat het niet handig is om dit te doen (laat staan de onveiligheid) – je legt je gsm neer en vervolg je weg – rush – stress  – bijna te laat – gauw aan het werk…..

Je begint de dag met een gevoel dat je ‘op moet schieten’ omdat je anders te laat komt op het werk.
Bij deze gedachten zijn er minimaal 2 overtuigingen aan het werk, namelijk:

  • ik heb geen tijd
  • ik kom te laat op mijn werk

De uitkomst : een opgejaagd gevoel en te laat! Weet je wat erger is? Dit gevoel neem je de hele dag met je mee!

Als je blijf denken zoals je altijd heb gedacht,  blijf je geloven zoals je altijd heb geloofd.

Wees er bewust van dat jij je situatie kan veranderen, dat jij de indicator bent van het gevoel dat jij op dat moment hebt. Dus, als jij je opgejaagd voelt dan kan jij dit ook veranderen. Van stress naar ontspanning.

Dus laten wij beginnen bij het begin!
Voordat jij je bed uit stapt, denk eens aan alle dingen waar je dankbaar voor bent.
WAT er ook aan de hand is –  je kunt altijd dingen vinden om dankbaar voor te zijn.

Bijvoorbeeld:

  • Ik ben dankbaar dat ik wakker ben geworden
  • Ik ben dankbaar voor deze nieuwe dag
  • Ik ben dankbaar voor het leven
  • Ik ben dankbaar dat het mij altijd lukt, stap voor stap, om de keuzes te kunnen maken die voor mij werken
  • Ik ben dankbaar dat op moeilijke momenten, dat er mensen voor me zijn EN dat ik hun hulp kan ontvangen
  • Ik ben super dankbaar dat ik nu weet dat ik door middel van afstemmen en focus mijn aandacht kan af halen van negatieve gedachten.
  • Ik ben dankbaar dat ik mijn negatieve gedachten kan veranderen naar positieve
  • Ik ben dankbaar dat ik positieve connecties maak
  • Ik ben dankbaar voor mijn gezondheid
  • Ik ben dankbaar dat ik mijn masker steeds minder moet gebruiken
  • Ik ben dankbaar dat ik steeds meer en meer mezelf kan zijn en kan laten zien wat ik waard ben
  • Ik ben dankbaar dat ik alle geschenken, die mij door het leven geschonken wordt, zie en kan ontvangen
  • Ik ben dankbaar dat ik leef.

Hoe fijn is het niet om op deze manier je dag te beginnen?
Een energie waardoor je de fijne dingen in het leven naar je toe haalt. Want weet dat energie gelijke energie aantrekt. Je trekt dat aan hoe jij je op dat moment voelt, denkt en van overtuigd bent. Je zogenaamde mentale instelling. Simpel gezegd, een positieve houding trekt positieve ervaringen en omstandigheden aan. Terwijl een negatieve mentale houding de voorwaarden zijn, die het negatieve of ongewenste aantrekt.

Stapje voor stapje kan jij je levensstijl en werkelijkheid veranderen

Krijg inzicht over:

  • Hoe sta ik ’s morgens op?
  • Hoe begin ik mijn dag?
  • Welke gedachten heb ik op het moment dat ik de deur uit stap?

Schrijf de antwoorden van de bovenstaande vragen eens op papier.
Sta er bij stil en vraag jezelf af of je dit op deze manier wil.

  • Waar ben ik dankbaar voor?
  • Hoe wil ik dat mijn nieuwe dag eruit gaat zien?

Start de dag met een vernieuwd inzicht!

 

Plaats je reactie hieronder.
Ik ben benieuwd naar je inzicht en welk effect dit op je dagelijkse leven heeft.

Comment Section

0 reacties op “Hoe verander ik mijn levensstijl

Plaats een reactie


*